تکنیک های پیدا کردن خواستگار که نمی دانید!

تکنیک های پیدا کردن خواستگار که نمی دانید!

تکنیک های پیدا کردن خواستگار که نمی دانید!

در دوران کنونی که سبک زندگی دچار تحول شده است و بنابرآن وضعیت زندگی خانمها دچار تغییر شده است، تشکیل خانواده هم با مشکلاتی رو به رو شده است. منظور آن است زنان با افزایش میزان تحصیلات شان توانستند به بازار کار وارد شوند و در نتیجه از نظر مالی و اقتصادی مستقل شدند و شاید اگر دیر زمانی ازدواج دختران به خاطر کم شدن یک فرزند نان خور از سفره پدر بود دیگر این طرز فکر با تغییر موقعیت اجتماعی زنان متحول شد. باید دانست که این تغییر موقعیت خانمها در اجتماع یقینا تبعات مثبتی داشته است اما یکی از تبعات منفی آن، بالا رفتن سن ازدواج است که باعث می شود تا به اصطلاح فصل خواستگار آمدن دختر به پایان برسد. ما در این مقاله برای شما به دنبال این هدف که چگونه خواستگار پیدا کنیم؟ مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم که امیدورایم مورد استفاده تان قرار گیرد.

دختران چگونه خواستگار پیدا کنند؟

شاید شما هم در فامیل و بین دوستان خود دختران خوبی را بشناسید که علیرغم موقعیت ایده آل، داشتن صلاحیت اخلاقی و داشتن خانواده خوب، اما هنوز ازدواج نکرده اند. در ادامه رازهای یافتن خواستگار را برای شما مطرح کرده ایم.

پیدا کردن خواستگار,پیدا کردن شوهر,جذب خواستگار,جذب شوهر

8 راهکار برای پیدا کردن شوهر

اولین راهکار: تکلیف‌تان را با خودتان مشخص کنید

یکی از مواردی مهمی که باعث می‌شود فردی برای ازدواج با شما پیش قدم نشود، این دلیل است که تکلیفتان با خودتان مشخص نیست. شما این مثال را در نظر بگیرید که دختری را که حجاب خود را ان طور که باید رعایت نمی‌کند و حرکات و سکناتش نشان می‌دهد که برای دستورات دینی اهمیتی قایل نیست، اما از سوی دیگر نمازش را سر وقت می‌خواند و روزه‌اش را ادا می کند. در اینگونه موارد است که، هم افرادی که به اصول مذهبی مقید هستند، وی را فرد مناسبی برای ازدواج در نظر نمی گیرند و هم کسانی که اعتقادات مذهبی ندارند تصور می‌کنند که شاید با ازدواج با این فرد دچار مشکل شوند. از این روی به او پیشنهاد ازدواج نمی‌دهند. این مثال عنوان شده در مورد همۀ جنبه‌های متعارض شخصیت صادق است. پس رفتار و ذهنیات خود را با هم منطبق کنید و یک شخصیت ثابت و قابل تعریف برای خودتان بسازید.

دومین راهکار: ازدواج را جزو اولویت‌هایتان قرار دهید

این را به یاد داشته باشید که به صرف اینکه به خود بگویید من قصد ازدواج دارم کافایت نمی کند. همانگونه که برای اولویت‌های دیگر خود از قبیل کار یا تحصیل وقت اختصاص می دهید، باید برای ازدواج نیز وقت و انرژی بگذارید. پیشنهاد می کنیم چنانچه واقعاً قصد ازدواج دارید، سرتان را بیش از حد به کار‌، درس یا هر چیز دیگری مشغول نکنید. این را هم پیشنهاد می کنیم که لازم نیست شما این حرف را به زبان بیاورید که اولویت شما کار یا تحصیل تان است، چرا که وقتی اقوام و آشنایان می‌بینند شما وقتی برای حضور در مجالس خانوادگی و میهمانی های دوستانه ندارید، خود به خود نتیجه گیری می کنند که حتماً برای تشکیل زندگی مشترک هم زمان ندارید، و چنانچه قصد معرفی موردی را به شما داشته‌ باشند، از این کار صرف‌نظر می‌کنند.

پیدا کردن خواستگار,پیدا کردن شوهر,جذب خواستگار,جذب شوهر

سومین راهکار: همه برنامه‌های‌تان را به بعد از ازدواج موکول نکنید

در عین حال که می گوییم همه برنامه های تان را به پیش از ازدواج موکول نکنید، در همان حال هم می گوییم که ممکن است که ازدواج یکی از اهداف شما باشد، اما واقعیت آن است که رسیدن به آن کاملاً دست شما نیست. به خودتان نگویید که بعد از ازدواج مثلا درسم را ادامه می‌دهم یا سر کار می‌روم. این سوال پیش می آید که چرا الان که زمان بیشتری دارید این کارها را به انجام نمی رسانید؟ این واقعیت را بدانید که تعداد کمی از آقایان دخترانی را که دارای هیچ مهارت نیستند و وقتشان را به بطالت می‌گذرانند، به عنوان همسر انتخاب می‌کنند. بعلاوه این را هم بدانید که، افزایش فعالیت اجتماعی زنان، شانس یافتن زوج مناسب را افزایش می‌دهد.

چهارمین راهکار: فعالیت‌های اجتماعی‌تان را گسترش دهید

با توجه به اینکه ما در جامعه سنتی و مذهبی هستیم، هنوز هم در بسیاری از خانواده‌های ایرانی، انتخاب همسر از طریق خانواده انجام می‌گیرد. پس شرکت در مجالس زنانه، از قبیل مراسم‌ مذهبی علاوه بر اجر اخروی آن می‌تواند در زمینه پیدا کردن همسر هم به شما کمک شایانی کند. پیشنهاد می کنیم اگر کسی از اقوام یا دوستان از شما سوال کرد که قصد ازدواج دارید یا خیر، علاوه بر پاسخ، معیارهایتان را هم عنوان کنید. بسیاری از اوقات افراد به علت اینکه تصور می‌کنند مسئله خاصی (مثل ظاهر فرد) برای شما دارای اهمیت زیادی است، کیس های خوبی را که برای ازدواج وجود دارند، ولی فاقد آن مورد خاص هستند به شما معرفی نمی‌کنند.

پنجمین راهکار: منتظر نباشید تا انتخاب شوید

هر چند همه می دانیم که پیشنهاد ازدواج از طرف خانم به طور معمول کار درستی نیست، اما منظور ما این نبود که در صورت مواجهه با یک مورد مناسب منفعلانه رفتار کنید و در حقیقت هیچ کاری انجام ندهید. در این‌گونه شزایط پیشنهاد می کنیم که از یک واسطه که البته باید از صداقت و امین بودن وی اطمینان داشته باشید، کمک بگیرید. آن فرد واسطه می‌تواند شما را به‌عنوان یک مورد مناسب برای ازدواج به فرد مورد نظر یا به خانواده‌ او معرفی کند.

پیدا کردن خواستگار,پیدا کردن شوهر,جذب خواستگار,جذب شوهر

ششمین راهکار: به ظاهرتان بیشتر توجه کنید

وقتی گفته می شود ظاهرتان مرتب باشد منظور این نیست که لباس‌های گران‌قیمت یا جلب توجه‌کننده بپوشید. سعی کنید در این مورد حد اعتدال را مد نظر داشته باشید. در نظر داشته باشید که آرایش‌های زننده یا پوشش‌های نا‌مناسب باعث شود بعضی از مردان به شما ابراز علاقه کنند. اما به طور معمول مردی که به دنبال یک زندگی آرام و بی‌دردسر است، چنین دختری را به همسری انتخاب نمی‌کند. از طرف دیگر این را هم باید بدانید که، اهمیت ندادن به ظاهر و داشتن ظاهری نامرتب هم به معنای نجابت یک دختر نیست. در ضمن گفتنی است دین مبین اسلام بارها بر اهمیت پاکیزگی و نظافت تأکید کرده است.

پیشنهاد می کنیم که به جاهایی بروید که افرادی با سلایق و علایق شما در آنجا حضور داشته باشند. مثلا اگر شما در یک زمینۀ هنری خاص دارای مهارت هستید و تمایل دارید همسرتان نیز از هنر سررشته‌ای داشته باشد، بد نیست از اماکن هنری بازدید کنید. این کار دارای مزایای زیادی است اینکه هم به شما کمک می‌کند تا به یکی از علایق فردی‌تان دست پیدا کنید و هم اینکه سطح دانشتان را در زمینۀ مورد علاقه‌تان بالا ببرید و هم اینکه امکان آشنایی‌تان با افرادی که با شما دارای تشابهاتی هستند، افزایش می‌دهد.

هفتمین راهکار: از فن بیان غافل نشوید

یکی از مواردی که مخصوصاً در نخستین ملاقات ها دارای اهمیت زیادی است، روش صحبت کردن و به‌طور کلی ارتباط برقرار کردن انسانها است. به طور معمول ما جذب افرادی می‌شویم که با ادب و متانت صحبت می کنند و در ضمن حفظ حریم‌ها، رفتار گرم و بانشاطی دارند. پیشنهاد می کنیم که برای ارتقای سطح مهارت‌های ارتباطی از کتب و مقالاتی که دربارۀ مهارت زندگی نگاشته شده اند کمک بگیرید. البته حتما در زمان مطالعۀ این کتب ملاحظات فرهنگی را هم مد نظر داشته باشید، چون بیشتر این کتب ترجمه هستند و شاید بعضی از موارد مطرح شده در آنها در کشور ما کاربرد نداشته باشند.

هشتمین راهکار: از تجربیات دیگران کمک بگیرید

چنانچه در میان دوستان و اقوام شخصی را می‌شناسید که با وجود اینکه شرایطی کاملا شبیه با شرایط شما‌ دارد، اما خواستگاران خوبی دارد، پیشنهاد می کنیم که از او کمک بگیرید. اگر که با این فرد خیلی صمیمی نیستید و تمایل ندارید این موضوع را به طور مستقیم با او در میان بگذارید، می‌توانید در رفتارش دقیق شوید و از کارهای مثبت او در این زمینه الگوبرداری کنید.

تکنیک های پیدا کردن خواستگار که نمی دانید!

منبع: عروس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.